Tuesday 7 May 2019

Lao Mandre: Mykori Dessert Cafe

Assalam..
Kedai dessert (Mykori Cafe) yang tengah trending sekarang ini, seperti biasa bila dirancang nak pergi tak pergi-pergi.  Tapi rezeki tu tak pernah salah alamatkan, dalam masa nak mencari benda lain tiba-tiba terserempak kedai tu depan mata.  Rezeki lah tu kan namanya, one stone can kills to birds.


Sebab sudah didepan mata, maka jangan lepaskan peluang, marilah kita pergi order.  Kaedahnya datang ambil menu di kaunter, cari tempat duduk sambil pilih-pilih nak makan apa.  Lepas itu pergi kaunter semula bersama menu dan buat order serta bayaran. 

Mereka akan bagi nombor giliran, bila order kita tersedia nombor tu akan tertera pada skrin.  Jadi sekali lagi pergi kaunter untuk ambil makanan kita.  Jika banyak yang dipesan berulang-alik lah anda ke kaunter,

Ini order pertama kami Melon kokigori (bukan kaki kena gari ya).  Dessert sihat lah nie kan, makan buah jer.  Di bawah longgokan melon ball tu ada ais serut yang diletakkan sirap.  Bagi saya suka jer dessert begini sebab tak manis sangat.


Croissant taiyaki, pilih yang ice cream perasa kelapa.  Sekali pandang macam bahulu ikan kan, tapi kulit tu memang macam croissant.


Seperti biasalah, kedai-kedai trending masa kini, pengunjung teramai semestinya orang muda. Tengok muka tu, rasa hampir 90% hari tu pengunjung adalah orang muda, adalah satu dua orang-orang lama, yang mengikut anak-anak mereka.  Nampak mereka tersipu-sipu malu duduk dikalangan orang muda.


Alhamdulillah terlaksana satu keinginan, Kalau nak datang lagi tunggu lah lepas raya.  Bulan-bulan posa nie, kita rapatkan saf dengan orang lama ya.  Moga-moga ramadhan kali ini yang terbaik bagi kita.
Wassalam.

3 comments:

  1. Macam best ja cafe tu. menarik sungguh....salam ramadhan kareem..saya dtg follow

    ReplyDelete
  2. Wuiinaaaa... terliur tengok gambar dessert tu!

    ReplyDelete
  3. asal sedap sgt tue..aishhh tergoda ai

    ReplyDelete