nuffnang_bid = "6d3fefaa2657f8901dfaPages

Showing posts with label Morib. Show all posts
Showing posts with label Morib. Show all posts

Thursday, 3 November 2016

BBQ & Lepak-Lepak Di Morib, Sepang.



Assalam...
Ini dah tak ingat peristiwa bila lepaking di Morib Sepang, tak silap rasanya penghujung tahun lepas (2015).  Lama giler kan ceritanya, yang mengandung pun dah selamat melahirkan.  Alkisah mengikut rakan sekerja en.Abe yang merancang mengadakan bbq di Morib, dapatlah berkenal-kenalan dan memanjangkan silaturRahim.  



Malam tu, kami dapat port yang sesuai dekat dari tempat parkir dan pondok berbumbung.  Tengok gambar atas, berasap kawasan kami kerjakan ketika nak marakkan api yang ditinggalkan oleh pengunjung sebelum tu.  Sebenarnya bara api itu hanya diguna untuk membakar ubi keledek.  BBQ kami guna gas dan grill makanan guna hotplate.



Sos pencicah bbq malam tu adalah seafood sauce extra pedas, black pepper sauce dan bbq sauce.  Sauce adalah lengkap sebab bahan bbq malam tu memang banyak terdiri daripada seafood, daging, ayam, sausage dan burger patties.



Pelbagai jenis makanan telah disediakan oleh tuan/puan ajkk kerana yang janji nak datang lebih daripada 20 orang.  Namun yang mucul hanya 10 orang sahaja.
 



Dah siap bakar-bakar dan grill semua, mari kita makan ramai-ramai bersaksikan sinaran lampu neon di bawah langit terbuka.  Sebenarnya orang perempuan makan terlebih dulu sementara orang lelaki menghabiskan kerja-kerja memanggang makanan lagi.  Baik kan abang-abang tu semua mendahulukan wanita-wanita mereka.
 



Sambil lepak-lepak dan makan-makan, dapatlah menyaksikan bunga api di udara.  Bunga api tersebut dilepaskan dari kawasan Gold Coast Sepang.
 



Sebelum balik kita abadikan kenangan terlebih dahulu, walaupun mata masing-masing sudah rabak.
 


Sesekali outting macam nie layan kan saja... dari duduk di rumah tak buat apa-apa.  Sekurang-kurang boleh ambil angin laut dan melihat gelagat orang.
Wassalam.