Showing posts with label Shah Alam. Show all posts
Showing posts with label Shah Alam. Show all posts

Wednesday, 3 January 2018

Laman Seni Seksyen 7


Assalam...
Nak gelak erk, sila lah gelak kan ramai-ramai, saya tak marah.  Walaupun duduk tak berapa jauh dengan tempat ini (Laman Seni), tapi saya baru pertama kali menjenguk ke art street ini.  Bukan tak pernah datang seksyen 7, Shah Alam nie, tapi datang tu sekadar melawat depan-depan kedai jer, beli barang dan balik tak sempat nak menjegah ke lorong belakang kedai.


Kalau lihat pada apa yang mereka publish sebelum ini, ada antara gambar tu dah tak ada atau hanya sebahagian saja.  Sekarang makin up grade, ada kerusi, ada pondok dan macam-macam lagi nak menambah-baik kawasan Laman Seni. 


Kenangan, suatu hari orang akan bertanya dan mencar-cari dengan keyword "penjara pudu".  Hanya tinggal kenangan.


Salah satu tempat hilangkan ketegangan.


Tokoh seni negara yang turut dipotretkan di sini, siapa lah yang tak tergelak ketika menonton filem kisah tentang Bujang Lapuk nie?  Rasa-rasa tengah stress, cuba tonton filem P. Ramlee and the gang.


Harapan dan doa sentiasa untuk MH370 supaya ianya boleh ditemui semula.


Sebab saya pun tak pandai mengeja jawi, yang ini sangat bagus sebagai panduan.  Baca sambil hafal.


Jolokan lorong belakang yang selalunya dianggap  tempat kelam, kepam, busyuk dan meloyakan dapat diubah.  Selain itu boleh dapat info dan ilmu bermanfat asal rajin membaca keterangan yang disertakan.


Usaha sebegini harus jadi contoh oleh semua pihak berkuasa tempatan sebagai langkah mewujudkan persekitaran bandar yang bersih.
Wassalam.