Sunday 23 November 2014

Orkid itu Anggerik @ MAHA 2014

Assalam...
Selamat berhujung minggu, hari ini kita share dulu gambar-gambar bunga anggerik (orkid) yang ditemui pada MAHA 14 (Malaysian Agriculture, Horticulture & Agrotourism Show) yang sedang berlangsung (20-30 November 2014) di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS). Kepada mak bapak yang takde idea nak bawa anak mereka berjalan-jalan sempena cuti sekolah, silalah berkunjung ke sini.  Pelbagai perkara kanak-kanak dan anda sendiri boleh pelajari di sini.  

Ini merupakan sebahagian koleksi anggerik daripada penggemar serta para pengumpulnya yang mengambil bahagian pada pameran dan pertandingan anggerik.  Terletak di ruang pameran pertandingan orkid yang terletak di Dewan A. Semoga gambar-gambar ini boleh merehatkan minda anda.







Inilah anggerik yang menjadi johan keseluruhan dalam pertandingan itu.

Ini pertama kali saya jumpa.























Sekiranya pengunjung berminat nak dapatkan anggerik boleh beli dari pusat jualan yang terletak berdekatan dengan Laman Tiba no.1.  Selain anggerik, pelbagai benih tanaman dan buah-buahan ada dijual di tempat ini.



Saya jamu mata saja, tak beli pun...tapi puas dapat melihat keindahan warna-warni anggerik, lagi satu patut catat nama setiap jenis baru kenal. Wassalam..

No comments:

Post a Comment