Sunday 16 November 2014

Acuan Buroncong / Dange / Pukis

Assalam....
Terima kasih pada yang belanja acuan ini dan mr. posmen yang bawa ke mari.  Kalau tengok cop memang jauh datangnya dari Yogyakarta you....uh jauh tu.  Tapi yang ini dibeli dan dibawah dari Sandakan.  Hadiah daripada anak buah Atinurul.   Sebenarnya terpandang satu entry di blog MamaFami tengah mencari acuan ini.  Saya pun tanya pada anak buah kalau ada dijual di sana, bolehlah beli bila balik kampung nanti.  Tau-tau anak buah dah beli dan ditumpangkan pada suami kawan baiknya yang kebetulan nak balik bekerja di KL ini.  
Sebelum acuan ini sampai ke tangan, memang jauh perjalanannya sebab nak pergi ambil tu pun beberapa kali tertangguh atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.  Sanggup meredah hujan, ribut petir untuk pergi mengambil dari mr. posmen.  Terima kasih juga pada kawan baik yang diheret sama untuk berhujan ke Serdang.
Entah bilalah acikmu ini nak rasmi guna acuan ini, duduk bandar ini, kadang-kadang nak jumpa kelapa parut muda pun satu hal.  Mungkin kena rasmi dengan menu lain.  Terima kasih pada semuanya dan moga kalian terus dimurahkan rezeki dan diberkati olehNYA.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment