Tuesday 7 August 2018

Lao Mandre: Staff Lunch at Feast Sheraton PJ

Assalam...
Sudah lama sangat rasanya bos tak belanja kita orang pergi makan-makan, asyik kita jer service dan bagi orang makan.  Ini dah diaturkan tempat, hari dan masa, entah apelah halnya ada juga yang tak nak datang.  Bos nak belanja makan kot, bukan minta you all pergi perang pun, pun tak sudi, lantak lah kome, tak nak sudah biar saya yang pergi makan.


Bos book lunch untuk staff di Feat Sharaton, hotel ini agak baru juga lah di PJ.  Saya mestilah suka, dah diajak kita datang lah makan sana sambil-sambil mungkin boleh dapat sedikit ilmu atau idea yang patut (buffet spread atau menu).  Ingat ya berseronok sambil belajar untuk semua orang sebenarnya.


Saya mulakan dengan starter makan buah, sepinggan rojak yang belakang tu, orang sebelah saya yang ambil.  Saya kurang sikit nak makan rojak-rojak nie, pilih benda nak makan yang jarang jumpa (senang cerita nak pilih yang mahal-mahal jer) hahaha.


Macam yang dalam pinggan bawah ini, jumpa slipper lobster pun jadi lah.....  Hari tu macam malas nak ambil gambar serounding restaurant dan buffet spread, hanya tumpu makanan yang dalam pinggan.


Pinggan seterusnya ada steak, lamb chop, veg, seafood dengan sedikit nasi.  Tak baik kan jika makan macam ini, campur-campur makan sumber makanan dari darat dengan sumber makanan dari laut.  Sesekali main langgar saja.


Yang ini memang kesukaan, tapi yang paling saya suka hari tu kek tiramisu, manggo cheese dan coklat kek dia memang sedap.  Nikmat sangat bila padankan dengan teh Earl grey, berulang kali pi top up air panas.  Dessert dalam pinggan terletak kiri dan kanan tu minta orang sebelah tolong habiskan.


Sekali lagi slipper lobster and the geng, memang peminat seafood kan.  Dapat alahan lepas ini, sendiri tanggunglah ya.


Ada yang dah tersandar kekeyangan.  Please stay until last call ya, jangan nak balik awal sebab ada kawan-kawan yang akan datang lewat.


Sesekali dapat makan ramai-ramai di tempat class begini, mesti bos harapkan in return kan.  Terus bekerja dan semangat in one team, dapat achieve target, bos belanja lagi, just name it.

Bila dah berjaya mengumpul banyak kalori seperti hari itu, dan-dan fikir aktiviti membakar kalori di hujung minggu.  Gitulah manusia memang tak pernahnya nak puas, tak dapat komplen, dah dapat komplen benda lain pula.  Keseluruhannya suka bos belanja makan, saya cuma komplen diri sendiri yang pantang jumpa.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment