Thursday 30 August 2018

Manfaatkan Air Fryer

Assalam...
Terima kasih pada yang sudi kongsikan penggunaan air fryer, hari tu saya nampak ada rakan blogger kongsikan benda ini tapi bila cari dah lupa lah pula.  Pertama cuba bawang putih panggang nie, buat dalam 4 ke 5 labu bukan ulas, sekali hadap jer habis dibuat ulam.  Memang sedap buat begini, jadi lepas ini tak perlu lah beli pil bawang putih, buat jer cara macam ini.   

Kali kedua buat roti panggang bergula nie, yang ini dikongsikan oleh rakan blogger yang lain pula.  Sebenarnya ada juga guna air fryer tu tapi kurang sangatlah, gitulah kalau kurang kreatif.  Tengok orang beli nak juga.  Saya sama dengan kawan tu, tak berapa minat makan roti.  Jadi ada lebihan dalam peti ais, try buat juga semata-mata nak bagi sedap dan tak bazirkan lebihan roti.
Saya jenis tak sabar ketika membakar roti tu dan terlupa set timing tu semula.  Ini lah jadinya tergaring sedikit, manakala yang putih dah tak cukup garing sebab letakkan bertindih-tindih dalam air fryer.  Tapi sedap saja pada saya, dan yang penting roti tu selamat semua masuk perut.

Dialu-alukan kawan-kawan yang kreatif nak olah resepi dan masak guna air fryer.  Nanti saya akan cuba supaya air fryer saya tu tidak menjadi tukun dalam store.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment