Friday 28 February 2014

Kuala Melaka Inn, Langkawi

Assalam....
Mula-mula kami plan nak stay di kawasan Pantai Cenang, namun semua yang sepadan dengan budget kami telah penuh ditempah.  Kemudian terfikir pula, kenapa harus mencari yang dekat pantai, sebab kami pun tak plan nak mandi manda?.  So pencarian diteruskan di kawasan pekan Kuah.  Kebanyakkan promo untuk penginapan di pekan Kuah berdekatan tempat shopping. Tujuan kami bukan nak bershopping, so kenapa kena stay di sana?. Lagi pun awal pagi kami kena bersiap untuk island hopping and pick up area di kawasan Pantai Cenang.  

Jadi pilihan kami adalah yang berdekatan dengan airport untuk menyenangkan masa nak balik dan mudah untuk sampai area Pantai Cenang.  Maka kami memilih untuk menginap di Kuala Melaka Inn di kawasan Kuala Melaka, 5 minit masa pemanduan dari/ke airport. 

Hotel ini sebenarnya merupakan hotel-hotel dalam kumpulan yang dibangunkan oleh MK Land, pemaju pusat-pusat peranginan seperti Bukit Merah Lake Resort dan Belum Rainforest Resort.

Bilik simple ini kami dapat dengan harga yang berbaloi bersama sarapan. Sesuailah dengan budget kami, yang penting dapat bilik selesa dan bersih.



Complimentary breakfast for 2....so tak perlu nak tercari2 sarapan kat luar pagi-pagi dan masa untuk merelaxkan diri boleh dilanjutkan lagi.

Orang pertama yang datang bfast pada pagi itu...

Lebih sedap sarapan dengan bubur nasi bersama kondimentnya serta disusuli pula roti bakar.

Yang ini wajib ada..tea for lady.

Cuma yang tak bestnya sebab tiada wifi percuma.  So sesiapa yang suka online dan tiada "beruk-band"  patah sayaplah kan.

Sebelum melangkah pergi, luang sedikit masa untuk isi borang kaji selidik tentang hotel ini.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment