Friday, 4 January 2013

Balik Kampung....Padang Serai, Kedah

nasamulia
Bulan Penuh ketika 14 Safar 1434H
Assalam wbt.
Entri balik kampung? takde seorang pun antara kami ini yang orang Kedah, tapi ini sebenarnya kunjungan kami ke rumah keluarga angkat Mulia (Mak Andak), penghujung tahun lepas.  Bertolak dari PJ jam 8.30 malam, sampai destinasi jam 3.30 pagi.
nasamulia
Tinggal pinggan jer, Mak Andak sediakan cempedak goreng, nasi goreng dan cucur kucai...bangun pagi kami tinggal ngap ajer.
nasamulia






Diorang berdua ini, 1st time sampai ke Kedah,  tu yang excited sangat gi ronda-ronda dan pose kat bendang, tak rase panas walaupun tengahari buta.
nasamulia
Rokok tak lepas!

nasamulia
Santap sebelum bertolak balik PJ, dah lewat sebenarnya tapi, hidangan mak Andak tak boleh tolak, terutama sambal belacan dan ulam daun putat dan ulam raja.
nasamulia
Pergi dan Balik bersaksikan ketika bulan mengambang penuh..Selamat sampai PJ jam 5.30 pagi...walaupun hanya tidur sepanjang perjalanan tapi letih jugak.


No comments:

Post a comment