Thursday 1 August 2019

Lao Mandre: Makan Malam Di Paya Serai, Hilton PJ

Assalam...
Atas advice big bos minta usha ke sini, baiklah kami akur saja.  Walaupun awalnya dah minta quotation dari hotel lain, tapi sebab dia bos kan, kan bantah tak pasal dia tak approve request tu kan dan ingatkan memang dia nak datang.  Aleh-aleh last minute cakap tak dapat datang sebab kurang sihat. Ok takpe biar kami yang makan untuk lady bos.  Rasanya lagi mereka suka bos tak datang, bebas semua kalau tidak kena kontrol ayu semua lebih-lebih jika bos pilih nak duduk satu meja, lagi lah menikus semuanya.



Pilih lah duduk meja mana suka yang ada tag nama tu.  Kurang best sebab kami tak disediakan meja dalam klompok yang sama.  Bila kami minta tukar dan sambung meja server dia cakap tak boleh tukar kerana meja terlalu berat nak angkat, ok fine.  Tengah rancak makan, kawan sebelah cuit saya sambil suruh toleh belakang, pekerja hotel angkat meja untuk customer group belakang kami.  Positif saja, meja kita cantik, marble dan berat, orang belakang tu guna meja plastic kot.


Section untuk yang suka sesuatu yang manis, selalu memang saya ulang-ulang ke sini, tapi malam tu agak kurang menarik, limited sangat kueh dan pastri yang ada.  Dalam display chiller tepi tu additional charge kalau nak.


Ayam Ungkep beb, jangan pandang remeh tentang menu orang kampung dah masuk ke hotel yang berbintang-bintang.


Main dish sini pun saya tak terjangkau nak mencuba, kurang seksi pada mata dan selera nak merasa.


Buffet untuk starter, kerabu dan salad.  Memang selalu skip lah bahagian sayur mayur mentah ini, kecuali jika ceaser salad atau ada aneka seafood.


Segala jenis dressing, sos dan sambal


Station steamboat yang kurang variasi, saya pun tak cuba yang ini.  Pertama kalinya macam tak ghairah nak makan ulang-ulang, kecuali buah-buahan.


Malam tu, sangat sihat sebab hanya minuman panas teh dan kopi selain air sejuk disediakan, tiada sebarang minuman manis lain.  Kordial, jus atau yang lain jika nak dikenakan caj tambahan, sungguh tak best, ada kawan-kawan yang merungut sebab nak juga minum yang manis-manis.


Antara yang dapat hadir malam tu, maaf lah jika menunya kureng kena pada selera semua.  Nanti kita cari tempat yang best lagi, lagi havoc foodnya asal you all nak pergi jauh sikit masuk KL ker.

Keseluruhan kawan-kawan gembira lah dapat outing sama-masa, walaupun ada yang kurang menyenangkan.  Masa bayar pun sampai, mana orang yang ditugaskan ni, saya tolong tunjukkan kaunter saja dan mengekor dari belakang.  Sampai kaunter nak bayar, di mula dah pung pang pung pang komplen makanan malam tu.  Cashier bagi alasan restoran tengah renovation, ko rasa nyonya tu boleh terima alasan tu ker?.
Wassalam.

2 comments:

  1. wah seronoknyaaaa pergi hotel. tapi tu lah, menu pun nampak macam biasa biasa je. by the way, beruntunglah dapat makan kat hotel sebab ada orang yang takpernah langsung makan dekat hotel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq, sudi singgah Baby, nak dedahkan pada staff sama untuk fresh idea, mana tau begitu lah pula jadinya.

      Delete