Wednesday 31 July 2019

Lao Mandre: Bayou Timor, Taman Megah

Assalam...
Selalu jer dengar rakan sekerja datang makan di sini, kenapa saya jadi orang terlewat yang datang makan di sini, kurang ingatan kenapa.  Heran juga kenapa tak pernah eh, sebab dekat saja, ke dulu tak geng dengan mereka atau mereka tak ajak saya atau mereka ajak tapi saya tak mau ikut, lepas tu salahkan orang.  Yang lepas, lepas lah usah dikenang usah ditanya.  Resto ini konsep lebih kurang Selero Nogori, selain jual makanan mereka juga jual setiap perabut dan perhiasan yang ada dipamerkan di situ, selagi ianya belum terjual atau tiada tagging "SOLD".

Kerusi meja di dalam resto ini memang tak akan sama dari segi ukiran atau materialnya, bergantung kepada stok yang ada untuk dijual.  Tengok meja tempat kami makan ada hiasan kulit siput. 


Sebenarnya pergi makan tu sebab ajakkan si amoi, kerana dia tidak dapat ikut kami pergi dinner malam tu di hotel.  Dinner sebagai penghargaan syarikat kepada pekerja yang telah bertungkus lumus selama 2 bulan (ramadhan dan syawal) tanpa henti dan raihkan persaraan bos kami.


Antara koleksi perabut dan perhiasan rumah yang ada dijual di sini.  Perabut terpakai dan ada yang baru, so harga tu ada yang murah dan ada yang mahal.  Saya terpikat dengan bekas lilin kaca, tengok harga pun murah jadi boleh lah beli untuk tambah-tambah barang deco tempat kerja.


Rojak buah, tapi cover dengan keropok dan kacang tumbuk, sekilas pandang tak macam rojak buah kan.  Kena lah korek dan korek dalam tu baru tau sedap ker tidak.


Laksa sarawak, portion besar boleh makan 2 orang.


Selalu dah makan abc rasa Malaysia kan, jadi kita order lah ABC Rasa Indonesia.  Tapi hari tu dimaklumkan bahawa avocado out of stock, jadi waiter tu inform diorang akan tambahkan hirisan buah nangka dan laici.  Kiranya best service juga lah kan.


Yang kata nak makan rojak saja, cukup dengan rojak saja, tapi akhirnya minta dibuatkan Rosemary Chicken.  Sesuailah sebab dia memang diet low carb.


Mereka berdua pilih menu sama, Indonesian Fried Rice.  Ciri khas Indonesia tu kena ada sate kan, sate kan mereka punya #hashtagandclaim.


Berkenan juga dengan yang ini, tapi mampu tengok jelah dulu.  Frame tu kayu, tapi kalau jenis kurang rajin bersihkan mudah bersawanglah tepi-tepi tu.


Next kalau nak datang makan-makan sini lagi, kena cari geng-geng yang seangkatan dan sealiran, kalau en.abe mana mau dia datang sini.
Wassalam.

1 comment: