Saturday 15 December 2018

Lao Mandre: Tony Romas

Assalam...
Suatu petang bila rasa petang itu adalah hari untuk diri sendiri kebetulan pula muncul sahabat nak ajak pergi makan.  Nasiblah kalau dia berhasrat nak ajak-ajak ayam atau fikir positif memang dia ikhlas ok.  Saya pun sedia lah untuk diajak ke mana-mana lagi-lagi sebut pasal makan. 


Ini roti gratis ok, diorang langsung tak sentuh pun sebab keras kebatu katanya.


Malam tu kami tak order banyak pun, 3 benda saja termasuk air.  Kedai tomyam boleh lah kan nak order penuh meja, yang ini pun sepinggan dah berapa, lagi satu yang bawa pergi makan ni bukan jenis makan banyak.  Kesudahannya nanti saya lah yang pikul tugas majlis perbandaran, tukang kasih sapu, tukang kasih clear.


Haruslah order yang ini Signature dish untuk Tony Romas, world famous ribs serve with original TR's sauce.  Wolrd tu, tapi yang datang makan nie level kampung-kampung saja bah, jadi mesti dia cakap eih kenapa tu lain-lain rasanya, hahahaha.


Closed up sikit ribs tu, saya siap tanya adik pelayan tu pasal sekarang ribs tu ada 5 ketul jer, bukan ker dulu full ribs ada 10 ketul.  Nampak sangat akak nie ketinggalan zaman, itu zaman tok kaduk dah akak.  Dah lama tak ada yang macam tu lah kak, aishh menn, tolong up date ye kak. 


Penghilang dahaga untuk malam itu.


Mocktail cranberry mojito kot air ini, atas cadangan saya sebab nak tumpang rasa lah tu, ciss tak senonoh perangai.


Jumlah kerosakan malam itu, moga tambah murah rezeki orang yang belanja malam tu.  Terima kasih sejujurnya sebab mereka kata memang dah lama mereka simpan hasrat nak belanja saya makan di sini.

Lain kali ada plan nak pergi makan tempat best-best saya sedia jer ya kawan, jangan lupa calling-calling tau.  Hari ini baru cas-cas nak declare hari untuk diri sendiri dan boleh berjimba dengan kawan-kawan, tapi jangan lah nak berangan sebab ada orang tersilap plan.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment