Friday 13 December 2013

Bila Ke IKEA.....

Assalam....
Suka sangat sebenarnya datang IKEA ini, walaupun hanya untuk window-window atau membeli karipap.  Cuma yang tak best tu sebab tidak dapat menahan diri dari membeli disebabkan teruja dengan barangan yang dipamerkan.  So macam wajiblah nak grab walau satu barang kan?.


Kalau beli barang yang murah-murah pun, tapi ambil banyak dan pelbagai kan kena bayar banyak jugak. 

Inilah hasil yang dapat di bawa balik....Mari tengok sama ada perlu beli ke idak?

Ini untuk menyimpan garam dan kunyit, sebelum ini guna tupperware, yang macam susah nak buka dengan sebelah tangan.  Kira ini percubaan beli 2 unit dulu, kalau efektif kena tambah unit lagi untuk rencah yang lain.  Jar ini bukan yang jenis kedap udara, so sesuailah untuk garam, kunyit kan?

Mug special untuk kegunaan en.Abe seorang, ada penutup, kalau minum tak habis kemudian boleh minum lagi tanpa dicemari.  Ini yang pertama so perlulah. 

Putih suci ini untuk digunakan sebagai tong sampah.  Ini amat perlu untuk mengantikkan tong sampah yang dah uzur sangat dan menunggu masa.  Kain itu untuk kegunaan sebagai kitchen towel atau handkerchief en.Abe, pakai di tempat kerja.

Mangkuk ini sebab nak suai padankan dengan gelas yang sama design yang dibeli sebelum ini.  Mangkuk lain yang masih belum dibuka dari kotak pun ada lagi.   So yang ini, kalau tak beli pun tak apa. 

Meminjam ungkapan Masa Itu Emas, menjadikan jam ini amat diperlukan.  Ini memandangkan jam yang sebelum ini sudah tidak dapat dibaiki lagi.  Harga jam ini hanya RM2.60 sahaja.  Abaikanlah yang itu sebab tidak semestinya yang murah itu tidak berharga dan bernilai.  Anggaplah jam ini sebagai testimoni.  Testimoni ok, boleh beli banyak2 untuk diletak di setiap sudut rumah even dalam tandas.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment