Monday 23 March 2020

Damailah Mak Teh

Assalamm...
Innalillahi wainnailahirojiun, sebaik mendengar berita Mak Teh sudah kembali ke Rahmatullah, mesej pemberitahuan jam 6 pagi di phone Nadia tak sedar sebab semua kepenatan balik lewat dari hospital malam sebelumnya.  Malam tu semua tidur lewat dan kepenatan terutama ayah yang memang kurang sihat, setiba dari kampung, abang bawa ke hospital untuk melawat mak teh yang kritikal waktu itu.  Digagahkan juga tenaga tuanya demi melawat adik perempuan tunggalnya atas nasihat kami semua. 


Mak Teh kembali kepada penciptanya waktu subuh hari jumaat, waktunya sama dengan arwah bapak hari tu.  Ya Allah satu demi satu orang-orang pinjamanMu yang Kau tarik balik Ya Allah.  Urusan pemandian jenazah diuruskan di bilik mayat Seremban kemudian dihantar ke Masjid Bandar Springhill Senawang untuk di sholatkan selepas sholat Jumaat.


Masih tertanya-tanya siapa kah gerangannya anak yang Allah hantarkan hari tu.  Bermadah tidak seperti usianya, membuat aku berperasangka yang bukan-bukan.  Maaf makcik lupa tanya nama, semoga Allah merahmatimu selalu nak, terima kasih sudi sedekah kan bacaan Yasin untuk arwah mak Teh.


Sayu tengok atok yang datang dari jauh pada hari pengkebumian mak teh.  Kurdat tuanya masih boleh dia gagahkan ke sana ke mari demi anak cucu.  Semoga Allah berkati umur dan kurniakan kesihatan pada atok.



Damailah mak teh dipersemadian terakhirmu, berehatlah daripada urusan dunia dan derita dari kanser scoma.  Allah Ya Razak Ya Rahim kurniakan roh mak teh tempat terindah bersama-sama para solihin.,,Amin amin Ya Rabb.
Wassalam.

3 comments:

  1. Salam takziah.
    Moga arwah Mak Teh tenang menemui-Nya.
    Innalillahiwainnailaihiraajiuunn.

    ReplyDelete
  2. Takziah utk seluruh ahli keluarga. Semoga arwah ditempatkan di kalangan para solehin aamiin.

    ReplyDelete
  3. Salam takziah
    Semoga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete