Monday 23 March 2020

Pinggan Mangkuk Cantik


Assalamm....
Mari cuci mata tengok pinggan cantik, bukan kedai pinggan saya, saya tolong share kan saja mana tau ada yang minat nak guna pinggan-pinggan cantik macam ini.  Ada satu kedai yang kami pergi, agak murah tapi bercampur dengan yang sudah digunkan.  Yang ini semua pinggan baru 1st hand kalau anda beli.
 

Orang kata kalau tak pandai masak pun, jika hidang makanan dalam pinggan cantik akan menarik selera orang nak menjamah.  Manakala jika anda yang memang otai memasak mesti lagi wow ahli keluarga nak makan.


Bentuk pinggan hidangan sekarang pun dah moden bukan bulat dan bujur saja macam dulo-dulo.  Ada yang guna pinggan ikut fung sui ker? tu kena rujuk yang pakar lah.  Muslim boleh guna asal kan selamat digunakan, dibuat dari bahan-bahan yang suci bersih, corak dan bentuk tiada unsur-unsur syubhah.


Ikut hati nak angkut lah sebiji dua, tapi sempat juga lah azan dalam hati kan "man sabara zhafira", jadi acara tengok-tengok saja lah petang tu. 

Lokasi tepat kedai tu berdekatan dengan Pasar Seni (Central Market), belakang monumen wau tu.  Kedai pertama tepi jalan, tak ingat nama kedainya apa.
Wassalam.

2 comments: