Sunday 9 September 2018

Setelah Bertahun Lamanya - Hand Tied Baqouet

Assalam...
Bunga fresh sebagai pembangkit aura positif pada seseorang, memang mustahil jika ada orang yang tak suka pada bunga.  Orang perempuan terutamanya, sebenarnya lelaki pun suka cuma mereka tak tunjuk eksperesi wajah teruja ketika mendapat jambangan bunga.  Bunga tangan untuk pengantin boleh disediakan daripada bunga segar atau bunga plastik, walaupun hanya sebagai penyeri sampingan tetapi sangat memberi kesan pada hari bahagia si pengantin.

Aura positif yang paling berkesan ketika memegang bunga tangan adalah membantu untuk menghilangkan perasaan gugup pengantin.  Bagi saya sebaik-baiknya gunalah bunga tangan daripada bunga segar, bauan dari bunga segar itu lah yang mendamaikan, jika guna bunga plastik sudah tentu tiada bau dan kejung pula.


Bunga tangan tu memang cantik dan turut menjadi perhatian.  Pandai orang yang memilih design tu dan pasti mahal harganya (harga tu jadi rahsia sampai ke sudah). 


Lihat perbezaannya bila bunga tangan itu telah layu di mamah usia.  Memandangkan tak mahu ia terbuang dan lenyap begitu saja, dengan susah payah susun dan paterikan ia pada sekeping kad plastik.  Pateri dengan cara jelujur pada setiap tangkai dan batang agar ia kekal setelah di framekan nanti.


Ayu, bergaya dengan bunga tangan.  Ketika itu dia pun masih dalam mood honeymoon.


Ini model paling osem yang pegang bunga tangan hari tu, nenek atok tidak ketinggalan minta di photo dengan bunga tangan tu.


Hanya ini yang boleh diselamatkan setelah ikatan dan reben dileraikan, idea lambat sampai, ambil masa bertahun baru dapat di framekan.  Pot pet kat orang sebelah, kenapa baru cakap nak framekan, kalau tau awal-awal boleh siapkan. 


Sebenarnya idea timbul setelah selesai framekan gambar konvo yang bertahun-tahun terperap, hasil kedai tu cantik.  So terpandang bunga tangan yang terbiar di tepi dinding, elok kita framekan sebagai kenangan.  Bila datang kali kedua ke kedai itu, tokeh dia tak boleh buat, terlalu tebal katanya tetapi dia bagi kami idea agar bunga-bunga kering tu susun pada board dan kena lekat betul-betul supaya tidak rosak ketika di frame nanti.

Dan inilah hasilnya setelah diframekan, dengan kos kad plastic RM12.90.  Kos frame tak perlu dinyatakan sama ada mahal atau murah, biarlah menjadi rahsia pemiliknya.


Ada sesiapa yang nak cuba teka? berapa kos frame tu.  Saja lah buat suka-suka takde hadiah pun. 
Wassalam.

No comments:

Post a Comment