Thursday 30 March 2017

Lao Mandre: De Kayangan Steamboat & Grill


Assalam...
Suatu hari, dapat berkumpul dan keluar makan dengan geng keras kami yang setiap hari pun memang sibuk dengan hal masing-masing.  Satu hal yang dapat menyatukan semua orang adalah dengan makan, semua pun suka adventure pasal makanan.  Steamboat dan grill menjadi pilihan, mulanya nak rasa yang di Subang, tapi tempat tu asyik lah fully booked.  Iye ker tempat itu best sangat, kalau call jer penuh lah, datang lepas kul 10 malam baru ada seat.  Erm lupakan lah, banyak lagi tempat steamboat lain.  Di sini bukan hanya steamboat dan grill, ada extra pemanggang untuk nak panggang sate dan otak-otak.



Pilihan kabo yang ada, mee pelbagai jenis.


Kalau ambil seketul makanan daripada setiap kotak tu.  Mau penuh satu besen juga.  Ambil lah mana yang rasa nak makan, jangan membazir ye adik-adik.  Tak pasti di sini mereka ada kenakan denda atau tidak bagi setiap gram makanan yang dibazirkan.


Sayur hijau pun pelbagai, paling suka bahagian ini ulang 2, 3 kali ambil sayur.  Baru nak berkenal-kenalan dengan sayur raja tu (bayam malabar), sebelum ini tak pernah makan.


Pilihan menu di buffet untuk lauk-pauk, nasi dan mee.  Dihujung sana tu siap ada kambing panggang.  Selalu kalau saya pergi steamboat, bahagian ini saya abaikan sebab kalau dah kena nasi atau mee nanti takde tempat untuk barang steamboat.


Antara sos pencicah, tak tahu mana satu nak ambil.  Kena pilih yang sesuai baru rasa benda yang kita makan rasa sedap.


Dessert, masing-masing punya citarasa nak pilih pencuci mulut apa.  Kalau tak nak yang jenis potong kaki, ambil ajelah buah.


Tempat ini memang terkenal kot, hot place kot.  Hari kami pergi tu full house dalam dan luar.  Kami pilih duk luar bawah canopy sebab nak lebih santai.


Intai yang seberang jalan tu pula, sana pun ada steamboat.  Nanti-nanti lah kita try steamboat yang sebelah jalan tu pula.

Di sini memang banyak sangat pilihan makanan daripada menu buffet dan barang steamboat, sesuai lah dengan harganya.  Tapi satu yang tak best hari tu, ada antara seafood dia yang tak berapa fresh dan berbau.  Sebaiknya elakkan daripada mengambil makanan laut bercengkerang jika kurang segar.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment