Tuesday 9 December 2014

Steamboat & BBQ Di Kafe D'manggis, Kuang

Assalam...
Suatu petang, hari tak ingat, tapi minggu lepas, tak plan pun nak pergi makan kat sini.  Kebiasaan kami benda kalau tak plan tu menjadi, kalau puas fikir dan plan tak jadi pulak.  Ikutkan hati tak nak pergi lagi  ke sini, sebab tekak dah perit dan badan rasa seram sejuk.  Tapi bangkang kang ada pulak orang terasa hati, so ikutkan ajelah nanti perut aku jugak yang kenyang.  Tak pernah sampai pun, hanya tau tempat ini dari cerita adik ipar dan ternampak gambar di fb kawan-kawan ex usm di sini.

Tak kisah dah pasal sakit tekak tu, lepas ini kalau nak batuk kuang-kuang pun puas hati dah makan steamboat & grill di Kafe D'manggis ini.  Badan yang rasa nak demam tu macam best pulak lepas makan dan menghirup sup panas-panas.
Gambar pun tak semengah.  Guna hp cap ayam aje, takdelah beriya nak ambil dibahagian buffet dan kawasan sekeliling.  Nak try makanan kat sini?.  Pergilah cari di Kampung Cempedak, Lorong Manggis, Daerah Kuang.  Kalau dari pekan Sungai Buluh, jumpa balai polis di sebelah kiri, ada trafik light belok kanan. Lebih kurang 1km dari simpang tu nampak Kafe D'Manggis sebelah kiri tepi jalan.  Tak faham eh, acu minta tolong dengan pakcik gugle.
Bila dah tersandar kekenyangan, baru tersedar buat lagi kerja mendera diri sendiri dengan makan dan makan dan lagi dan lagi.  Pasal makan memang sentiasa dan (dan maksudnya sempat kata orang utara)
Wassalam.

No comments:

Post a Comment