Sunday 14 September 2014

TTC Journey 08: Percubaan Pertama....

Assalam...
Berdebar sangat menunggu tarikh 14hb bulan ini, tarikh kawan baik datang berkunjung.  Dalam hati memang mengharap biar si dia tidak datang berkunjung bulan ini dan bulan-bulan seterunya.  Yang aku doa agar usaha kami kali ini akan berhasil, namun dalam hati aku ini semua kerja Allah, aku cuma berusaha ke arah itu. 

14hb telah berlalu, debaran di dada masih kencang untuk menunggu hingga ke minggu depan, walaupun tanda-tanda kawan baik akan datang tetap ada.  Tengahari masuk bilik air.  Sempat toleh air kencing ada tanda seakan darah.  Period ker? or kencing berdarah... selang sejam pergi lagi, tanda kat seluar memang tiada tapi dalam air kencing ada lagi.  Sebab fikir mungkin benda lain.  So teruskan proceed untuk solat zohor. 

Menjelang asar, sekali lagi check tenyata kawan baik sudah tiba.  Pelbagai rasa, kecewa lagi.  Sms en.suami, -ayang period-.  En.Suami reply, -ayang jgn tension, sabar banyak-banyak, In Sha Allah ada rezeki tu nanti-.  Sedang nak reply, en.Suami call, nak pastikan saya tak ade apa-apa sambil ulang nasihat yang sama untuk bersabar dan sarankan untuk buat appointment baru.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment