Tuesday 23 April 2019

Lao Mandre: Restoran Hatinie

Assalam...
Some where in January tak silap pergi sini selepas balik dari JTK.  Bila kes settled, bos ajak pergi makan di sini, katanya anak dia selalu bawa dia datang sini tapi tak tahu tempat.  Nasib ingat nama resto, then boleh lah google kedudukannya di mana.  Tempat makan yang seumpamanya yang saya biasa pergi di Jaring Sunway saja. Seumpama yang saya maksudkan tu, hidangan lauk pauk dan dessert makanan melayu yang pelbagai kalah buffet hotel.


Berselera sangat tengok variasi lauk pauk yang dihidangkan.  Rasa macam nak cuba semua, nasib baik nafsu serakah dah ditinggalkan di mahkamah tadi.


Stesen yang paling saya suka, stesen yang ada pelbagai jenis bubur.  Tapau siap tapau 2 mangkuk bubur sagu yang macam sagumpal.


Pilihan ulam-ulaman dan sambal rambang mata dibuatnya.  Sabar, sabar ambil yang perlu saja ok.


Ayam percik sos putih, nampak sangat mengancam.  Bos cakap sedap, ingat macam dia ambil hari tu makan dengan nasi kerabu.


Nasi kerabu yang lengkap dengan condiments sambal kelapa, sambal budu dan sambal lada.


Antara berjuta dan beribu makanan yang ada, hanya ini yang menjadi pilihan hati. 


Bubur sagu warna-warni, yang ini di panggil sagumpal juga ker?.


Jumpa miang kam, tak beli tapi sebab nampak daun kaduknya dah tak berapa fresh.


Bagi yang suka kudapan biskut, kerepek, maruku dan kekacang juga ada dijual.  Sekarang tak perlu tunggu musim raya untuk nikmati biskut raya, sepanjang masa ada.

Next time boleh datang lagi nak rasa makanan kelantan yang lain pula.  Khabarnya ada sarapan fresh yang di terbangkan dari kelantan macam nasi berlauk dan kuih akok.
Wassalam.

2 comments:

  1. < a href="yahttps://www.yummyadvisor.my/selangor/restaurant-restoran-hatinie-seksyen-10/menu/">restoran hatinie is a restaurant with great food.

    ReplyDelete
  2. This photos look delicious! I also want to recommendnasi ahmad ampangto you.

    ReplyDelete