Wednesday 17 April 2019

Lao Mandre: Kula Cakes Kuantan

Assalam...
Nak cari kedai kek viral ini pusing banyak kali juga kawasan tu, sebab tak nampak signboard dan kedainya pun kecil saja.  Kedudukan di deretan kedai lama di Jalan Besar Kuantan.  Akan datang senang nak cari bertentangan dengan menara tinjau yang sedang dalam pembinaan di Esplanade Kuantan.
Kami sampai kira awal juga lah, belum sampai sejam kedai tu beroperasi dah ramai orang cuma barisan tak berapa panjang lagi.  Pelanggannya ramai orang muda, biasalah tempat-tempat viral kesukaan mereka, kami yang remaja purba pun nak cuba juga.


Senarai harga boleh tahan juga, standard harga sama kedai kek saka merah.  Jom kita rasa standard rasa dia sama tak macam level tu.


Antara kek yang ada dan sedia untuk pelanggan pagi tu, boleh beli slice atau pun satu biji besar tu. 


Ini signature kek dia, manggo cheesecake.  Mula hanya nak tapau 2 slice kek, tapi macam tak syok kalau tak try yang ini.  Jadi order ini plus air untuk makan-makan sambil perati suasana dan memandangkan masih ada tempat duduk untuk kami di luar kedai. 


Pavlova slice, tapau untuk makan dalam perjalanan.  Sedap juga tak terlalu manis, bertahun baru dapat makan kek ini semula sejak pengalaman buruk kali pertama mencicipinya.


Sedar yang kami berdua tak suka cheese, tetapi nak juga rasa kek yang hangat masa kini Burn cheesecake.  Jamah sikit dalam perjalanan dan lebihnya sampai ke rumah, simpan beberapa hari dan usaha untuk habiskannya, tapi tak juga habis-habis.  Bukan tak sedap tapi kami yang tak reti nak menikmatinya.


Saya suka air nie, sedap pada saya, pandan cooler namanya.  Memang cool dapat minum air nie, ada rasa pandan dan serai, patut beli cawan besar tadi.


Ada beberapa pokok bunga ini di luar kedai, sedang meriah keluarkan bunga putih.  Gatal juga tangan petik sekuntum pi letak dalam pinggan kek.  Ampun mak.

Brunch kami selesai dengan sepotong kek share makan berdua sebelum cepat-cepat beredar sebab nak pergi tempat lain untuk lunch pula.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment