Monday 29 April 2019

Lao Mandre: Brunch Dim Sum @ Aroma Cafe, PAUM

Assalam...
Satu hari sabtu, hari bekerja tapi kena temankan orang pergi sini jumpa client dia.  Dah alang-alang kami datang satu rombongan pagi tu, then boleh lah brunch sekali makan dim sum di Aroma Cafe yang terletak di Pusat Alumni Universiti Malaya (PAUM).  Yang datang pula kaki tangan suka makan, memang order banyak giler, sampai manager di situ macam tak percaya yang kami order tu boleh habis kesemuanya?


Makan tengah happy, semua selamat masuk ke dalam perut kami 4 orang.  Kalau tak tahu nak pilih dim sum mana yang sedap, minta jer advice daripada pekerja di situ mereka boleh tolong rekomen kan.  Pilihan kombinasi dim sum ada pelbagai seafood, ayam, sayuran, steam, goreng, berkuah dan yang kering.  


Hor fun hari tu order 2 jenis, yang inti scallop dan udang.


Fried carrot cake, sedap juga yang ini jangan terkeliru dengan char koay teow ya.


Tak ingat yang nie nama dia apa, ada telur masin dalam tu.


Erm kaki ayam pun mereka nak rasa.  Sedap tau bagi yang suka makan.


Ini kunjungan hari lain pula dengan bff yang lama tak jumpa.  Nasi bojari pilihan en.Abe, biasalah dia kena ada nasi dan ayam, ini antara menu high recommendation daripada chef.


Ada yang rindu dengan char koay teow, katanya di tempatnya ada jual, nama pun sama tapi taste bagai langit dengan bumi.  Char koay Teow Aroma Cafe by Eden yang paling sedap katanya. 


Dry wantan ini pun sedap, ada 2 jenis yang disediakan di Aroma Cafe dalam bentuk kering begini dan wantan sup.


Curros tak pernah cukup dengan satu pinggan, order lagi pinggan kedua sebagai penutup makan-makan hunjung minggu hari tu.

Tahun nie, mereka akan adakan buffet ramadhan juga seperti tahun-tahun lepas.  Sudah tentu menu dim sum ada disediakan di buffet ramadhan Aroma Cafe sepanjang bulan puasa ini.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment