Friday 30 March 2018

William's Corner, PJ


Assalam...
Iklan makan sekejap, semalam joint the new team pergi makan di William Corner.  Just a corner from my tempat kerja tetapi seingat saya dah dekat 6 tahun tak makan kat sini, reason utama member yang ramai-ramai semua dah pergi meninggalkan daku.  Nak pergi seorang diri atau berdua macam tak best sebab tak terhabis dengan portion yang besar.  


New team ini, macam suka explore pasal makan juga dan kurang cincong lah pada saya (saya bagi gelar cincong tu pada yang berlalu banyak peraturan, itu tak boleh ini tak boleh, banyak sangat pantang larang). Ok fine, so kalau nak keluar makan kena pilih-pilih tempat makan.


Semalam we all (6 orang) hanya order tiga dish, spaghetti arbiata, nasi goreng kampung, mixed grilled dan satu air rebina laici (kongsi 3 orang), yang lain ais kosong jer.  Semua orang dapat makan cukup dan kenyang.


Nasi goreng kampung ini dengan sotong goreng tepung.  Sambal tu sedap sangat (macam sambal nasi padang).  Total bil untuk semua RM106 termasuk gst, so kira ok lah jika share berenam kos menjadi kurang daripada dua puloh ringgit seorang.  Sekarang dah ada resit ye sejak zaman gst nie.


Bagi saya rasa dan suasana di William's Corner tu tetap sama, walaupun dah lama tak pergi.  Konsep masih sama takde menu, pelayan tu akan sebut satu persatu dan boleh minta diorang cadangkan menu yang sesuai. 
Wassalam.

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete