Thursday 1 March 2018

Terjebak Dengan Go Shop


Assalam...
Zaman lah sungguh mudah nak perabih duit, tak dan panas dalam poket dah habis.  Kadang tak sempat pun singgah dalam poket "betui" duit tu dah habis.  Tekan sana tekan sini dengan hujung jari jah nak beli barang, semua ada tersedia.  Tapi part nak cari duit tu yang susah, kena guna tulang empat kerat, asem hangit ketiak semua sebab kena tanam dalam diri cari duit dari sumber yang halal baru boleh berkat.



Sebenarnya ini hasrat pak mertua yang dia suarakan masa balik cuti hari tu.  Minta tolong belikan benda nie, dia cakap duit dah ada dia kumpul-kumpul nak beli yang ini.  Dia kan dah ada masalah kesihatan (jantung) kenalah jaga makan.  Saya tanya mana tahu pasal benda ini, dia kata nanti tengok rancangan go shop yang ada pak nil tu.  Saya pun tak tahu yang ada air fryer yang murah macam ini sebab tengok brand lain memang mahal. 


Memang kalau asyik layan rancangan wow shop ke go shop tu, bergegar iman nak beli semua barang.  Nasib lah saya jarang tengok tv, website yang jual-jual barang pun malas nak layan, kalau ada nak beli tumpanglah ratu-ratu lazada, zalora yang ada kat keliling cheq ni..


Aik beli sampai 2 unit? tulah yang nak cerita dah terjebak ngan go shop nie.  Mula nak beli satu jer untuk pak mertua, tiba-tiba diri sendiri pun berkenan juga.  Positif ok, nak masak cara sihat kurangkan penggunaan minyak dalam menu harian.  Memang lemah iman betul, bila orang ajak shopping, dia boleh jadi lawan tokeh. 


Lepas ini kita tengok air fryer akan diguna dengan kadar segera atau kena jadi tukun tiruan dulu dalam store seperti nasib kawan-kawannya yang lain...hehehehe.
Wassalam.

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Bingung mau cari Stamina Kuat dimana untuk Ayam Aduan kita?
    Jangan khawatir, Saya akan membagikan beberapa resep Jamu Alami langsung
    Bahan yang gampang dicari, tidak terlalu rumit.
    Untuk mengetahui Resep-resep Jamu alami tersebut bisa membaca artikel lengkap kami
    Penambahan Stamina Ayam Bangkok Aduan Dengan Resep Jamu Alami
    https://tajenonline.net/penambahan-stamina-ayam-bangkok-aduan-dengan-resep-jamu-alami/

    Jika anda kurang memahami nya, Boleh ditanyakan langsung dengan tajenonline
    Pasti akan langsung cepat direspon atau dibalas chatting anda.
    Terima kasih sudah menyukai komentar saya barusan.

    ReplyDelete