Sunday 28 June 2015

Ramadham Kareem: Sungkai Hari Ke-9

Assalam...
Sungkai hari ke-9 dengan juadah pancingan dari bazaar ramadhan semua.  Paling meriah adalah air yang pelbagai, air kelapa, air mangga, air tebu, air peach guava dan air yogurt untuk stock (tak minum lagi).  At last, air mangga terpaksa disimpan dan hanya habis pada buka puasa hari berikutnya.
Dapat buah nangka madu, tapi yang ini tak sempat jamah lagi.  Beli dulu itu yang penting, kemudian kita fikir.
Ini pilihan en.Abe, dapat rasa sikit roti bom yang tak kababom langsung.  Murtabak pun rasa biasa-biasa saja, tapi semua habis jugak akhirnya, Alhamdulillah tak membazir.   
Pilihan saya yang terbaik, ini dah tinggal separuh, sedap cendawan goreng ini.  Hari itu pilih yang rasa original, cheese dan bbq.
Nasi ambeng disantap setelah balik teraweh, sedap nasi ambeng warisan ini.   Tapi ngomong-ngomong dengan wong jowo, dia kata nasi ambeng tempat dia lagi sedap.
Yang ini free tak beli, dapat dari tempat kerja, cuma rasa sikit sebelum tidur, bakinya untuk bersahur.  Tapau yang kali ke-4, baru dapat makan bubur lambuk, yang sebelum-sebelumnya tertinggal dan jadi rezeki orang lain.
Malam tu, solat teraweh mengah sikit dan mengantuk akibat minum air berais terlalu banyak kot.  Sahur pulak terskip, sedar-sedar bunyi azan berkumandang.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment