Friday 26 August 2022

Saya Juga Ada Hobi

Assalamm....

Semestinya saya juga ada hobi, hobinya emak-emak sangat, tapi saya tak cenderung kepada hobi mengumpul tupperware atau pinggan mangkuk.  Itu dulu, sekarang sudah tak relevan pada saya, sekarang sudah insaf cukup pakai apa yang ada.  Guna je pinggan ikea dua hengget lebih tu, pecah tak sakit hati.  Hobi yang lebih berfaedah untuk kegunaan seisi keluarga, hobi beli sabun basuh pinggan juga masih berterusan hingga kini, sekarang sabun untuk badan pula.

Tersuka dengan mandian ginvera world spa ini setelah diperkenalkan oleh adik.  Dia yang mula-mula beli beberapa botol untuk bawa balik kampung, walaupun bawa sendiri toiletries setiap balik kampung tetap juga nak cuba mandian ini, jadi tersuka dan kita pun angkut sekali dari watson atau guardian jika ada offer.

Wangian turkish ini, boleh lah kau nak berangan mandi sambil ada orang gosok-gosok kan badan macam puteri raja kerajaan Othmanian dulu.  Jangan berangan jadi hurem si gundik raja sudah.

Balinese ini kesukaan en.abe, bau-bau serai dan bunga kemboja.

Kebanyakkan dah try tinggal wagian japanese lagi belum.  Tapi semua macam best je pakai sebab semua ada microbeads, nak manjakan diri di spa memang jarang, jadi ada yang ini ok lah sebab boleh scrub badan setiap hari pagi petang pun boleh.

Saya mencari shower scrub Japanese yang satu lagi, warna merah (valcano ash - bamboo salt).  Tunggu ada offer di dua kedai tu baru beli, iceland warna hitam (sea mud - charcoal) dan swiss pink (alpine roses - edelweiss) pun kena top up, stok dah habis dalam kabinet.

Wassalam.

1 comment:

  1. Wah, banyaknya dah cuba. Boleh jadi duta ni. Saya suka kalau wangian green tea

    ReplyDelete