Tuesday 3 February 2015

Restoran Munif Hijjaz, D'Greenwood

Assalam...
Cerita hari ahad beberapa minggu lepas dalam misi nak makan nasi arab.  Ingat nak makan di satu resto sebelah masjid wilayah.  Sampai sana, sunyi sepi, tempat ini kan kawasan pejabat-pejabat kerajaan.  Memang tutup dan resto hanya dibuka pada hari bekerja.   Dengan hati lara mencari tempat makan menemukan kami dengan resto ini, Allah makbulkan hasrat nak makan nasi arab kata en.Abe.
Resto ini berhadapan dengan resto garuda baru yang menyediakan nasi padang.  Banyak sebenarnya tempat makan di sepanjang jalan ini, tinggal pilih mengikut selera anda.  Tapi disebabkan niat nak makan nasi arab, kami memilih masuk ke resto Munif Hijjaz ini.
Pada hari itu juga sedang berlangsung majlis perkawinan di dalam dewan resto ini.  Sebagai makluman semua, resto ini ada menyewakan dewan bagi sesiapa yang ingin mengadakan sebarang majlis.  Mudah kan, ada package tempat beraktiviti dan mereka juga boleh menyediakan makanan dan minuman.
Mesti happening di malam hari kat sini, mereka menggunakan transparent canopy begini, bolehlah sesiapa nak mengira bintang.
Selain menu masakan arab turut disediakan menu malaysian lain, tapi hanya pada sebelah petang hingga malam.  Ketika kami sampai masih awal lagi, belum start lagi menu-menu itu, jadi teruskan kepada tujuan asal makan nasi arab saja.
Antara menu yang disediakan oleh resto Munif Hijjaz.
Nak mencuba nasi kabsah, tapi tak ada jadi semua order nasi mandy saja.  Saya memang gemar makan nasi arab sejak pertama kali dapat minikmatinya.  Ini nasi mandy ayam.
Jangan tanya yang kami makan ini, nasi arab style arab sebelah mana memang saya tak tahu.  Ini pulak set nasi mandy kambing.  
Rasa nasi mandy di sini memang sedap dan kena pada selera saya.  Dagingnya pun lembut, sahawa yang macam sambal tu best...Kalau tak best takdela dua orang peneman tu boleh habiskan sepinggan nasi siap bertambah lagi walaupun baru keluar lepas cabut gigi, dan buat rawatan akar.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment