Wednesday 18 December 2019

Jalan-Jalan Bandung: Bye-bye Bandung

Assalam...
Seawal jam 5 pagi kami dah check out dari hotel ke airport.  Balik KL ikut penerbangan awal pagi jadi kenal lah datang awal, lagi satu clearance di airport Bandung tu macam lambat sikit dan ramainya orang masyaAllah.  Que panjang kalau semua ikut aturan kan lancar saja, nanti akan ada yang nak tunjuk pandai potong que ikut suka.

Kami yang tak bershopping, masuk saja terus check in.  Geng cik gayah yang beg dah beranak pinak tu tak siap lagi mereka nak mengatur takut terlebih muatan.  Yang pasal silap nama dalam tiket pun satu hal juga kena settledkan, kesian kat ketua group.  Dia lah yang kena menangung semua, apalah bagi nama silap masa beli tiket.

Kami teruskan berwindow shopping lagi dalam balai berlepas, dari satu kena ke satu kedai kami masuk.  Awal pagi sangat lagi kedai pun abru buka, kalau ikut funsui orang cina kalau tawar harga pepagi mesti dapat punya.

Store cemilan pun ada, kalau rasa tak cukup lagi beli kat luar, beli lah kat sini.  Tapi harga memang berlipat-lipat bezanya.  Group kami macam tiada yang sampai ke Kartika Sari membeli brownies, atau masing-masing tak kisah pun pasal benda makan segalanya lebih kepada pakaian.

Kerepek nangka nie, saya tak beli lah sebab dah biasa makan yang jual kat sini.  Dalam pasaran malaysia tak silap product Thaland atau Vietnam.

Penat dah meronda, jom kita menunggu di balai berlepas.  Balai menunggu pun macam sesak saja pagi tu.  Dinding kaca dihadapan membolehkan pandangan terus ke arah landasan boleh lah tengok kapal mendarat dan berlepas, dapat mengubat mata mengantuk daripada sambung tidur.

Sila duduk tempat masing-masing.  Selfie dulu sebelum kita sambung tidur dalam flight.  Yang duduk kat barisan sebelah tu nampak semua puas hati puas shopping geng cik gayah tu semua.

Ruang udara bandung awal pagi, yang semalam tu dapat tengok lampu saja.  Lain kali boleh datang lagi, buat booking sendiri jer semua tak perlu ikut-ikut geng.

Awal pagi memanglah lapar, keluar subuh dari hotel tak makan apa lagi.  Flight yang kami naik ini memang dari KL, so boleh lah pekena nasi lemak pak naser.

Makan burger awal pagi pun ok apa, fikiran dah lekat pada stall burger yang hanya buka pada sebelah malam.

Sampai klia kita makan-makan lagi, sebelum masing-masing berpecah balik ke sarang.  Makan kat texas sebab ada orang suka minum banyak kat sini kan free flow lagi satu ada seorang yang tak habis-habis dengan ayam goreng.
Itulah kisah 5 tahun yang lalu, mengenang rasa marah dan kesal terpaksa cerita kupendam sekian lama baru nak keluarkan.  Tak dapat apa pun marah, maafkan lah semua orang.
Wasalam.

1. Lama betul kisah trobacknya ni hihi..... Seronoklah kan dapat pergi tempat orang, soping soping....
    Tapi yg tak bestnya kena balik awal pagi....

2. memang pegi sana orang kata syurga nak menyopping kan..