Friday 13 October 2017

Lao Mandre: Lancelot Tea-Guild, A Splendidly Sensory Experience


Assalam..
Restoran ini terletak di Nadayu Sunway menyajikan menu western fine dining.  Setiap plating menu yang disajikan membuat mata sangat terpesona, anak tekak pun tak sabar-sabar untuk merasa bagaimana nikmatnya setiap menu yang dihidangkan.  Semasa melangkah kaki memasuki restoran pun dah terpesona dengan dekorasi dalaman yang cantik.  Biasa kan kita layan warung dan mamak je, tapi kali ini dapat rezeki  harimau (orang belanja) mesti tak lepaskan peluang.
 

Sebab peluang sesekali je dapat makan di fine dining restoran begini, jadi setiap inci restoran perlu dihayati terutama dekorasinya.  Kurang lah segannya sebab tak ramai orang masa tu.  Restoran ini selalunya buat private fanction untuk group kecil yang kurang daripada 50 orang.  Kalau ada function macam tu memang restoran ditutup untuk walk in customer.


Terapi untuk mata dah cantik, untuk teliga dimainkan lagu atau muzik yang menenang sudah tentunya


Buku menu, untuk western menu harga itu dianggap sederhana.  Pemilihan bahan dan quality serta kebanyakan bahan yang digunakan adalah bahan import.   


Kami dihidangan dengan semua yang kat bawah tu.  Shhh (sakai pergi fine dining buat perangai cam kat mamak, tukar-tukar pinggan, makan share).
 
Organic Pumpkin Ginger And Carrot Soup.


Creamy Prawn Bisque, suka sangat yang ini.


Wild Mushroom Cream.


Californian Cobb, 
Salad tu ada bunga-bunga yang boleh dimakan, boleh awet muda ke jika makan bunga tu?.


Tempura Prawns, Sriracha Spicy Dip


Grilled Norwegian Salmon


Spahegetti Aglio E Olio, Pepperoncino.


Roasted Duck Breast.


Pan Seared Ikejime Snapper


Grass Fed Australian Sirloin Steak


Coffee - Latte or Cappuccino?


Ini complimentary daripada chef Chris, kudapan sambil menikmati kopi katanya.

Deep Fried Cheese.


Ada kejutan birthday untuk dua beradik nie (Dot & Racheal).  Memang niat asal nak sambut hari tu, tapi macamana boleh terlupa lepas jumpa makanan.


Agak-agak berapa kerabakan poket orang yang belanja tu.  Kami pun tak tahu, sebab dia tak nak bagi tahu, tapi rasanya sebelah tangan ada tak lari kot.  Terima kasih banyak Ann, lepas ini ko dapat bonus belanja lagi ya, sannaaa KK makan seafood.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment