Wednesday, 27 July 2022

W-W: Anak-anak Tiri

Assalamm...

Anak ikan en.abe, pinjam untuk bersiaran di sini, dah 3 tahun lebih dia berjinak-jinak belah ikan sungai terutamanya ikan kelah, jelawat, kelisa, tengas lain-lain tu tak kenal.  Hobi dia turutkan saja lah. 



Yang ini paling menghiburkan, si putih makanan kegemarannya buah mangga, tapi bagi apa pun semua dia bedal termasuk durian, pulut atau apam gula hangus.....sebab tu dia rajin gosok gigi.


Rindu pada anak-anak tiri, tak lama lagi mak tiri nak balik, boleh lah ko makan nasi dengan sayur keladi ya.

Wassalam.

5 comments:

  1. Wah,macam-macam jenis belaan ikan. Akuarium pun sangat bersih. Boleh jadi terapi ni.

    ReplyDelete
  2. Meriahnya mereka di dalam sana... perasan jugak... ikan ni kalau 'bpk' diorg mendekat kecohlaa akuarium... ada yg melompat ada yg cucuk² akuarium... mcm tau² je bapak diorg nk bg mkn

    ReplyDelete
  3. Wahhhh meriah kak anak2 tiri akak tu, ikan kelah tu kira ikan rare kalau nk pancing pun susah kan...

    ReplyDelete
  4. comel semua ikan2nya kelisa pun ada

    ReplyDelete
  5. Rare bagi sy, orang bela ikan sungau ni :) Ikan hiasan biasalah kan ..
    Baru tahu juga ikan2 air sungai ni suka makan buah; buah Ara, kelapa sawit...tengok dokumentari baru ni :D

    ReplyDelete