Wednesday 28 November 2018

Kenduri Di Meru, Ipoh

Assalam...
Dalam kesibukan sejak akhir-akhir ini, Alhamdulillah diberi kesempatan kami hadirkan diri di majlis perkahwinan rakan kami di Meru, Ipoh.  Mungkin ini majlis kahwin akhir untuk rakan-rakan bagi tahun ini, ada lagi yang turut plan nak buat tahun ini tetapi terpaksa ditunda ke tahun depan katanya.  Syukur juga sebab kalau semua dibuat hujung tahun mesti ada yang kami tak boleh nak pergi.


Kiranya kami sampai awal di rumah kenduri pada hari tersebut, rombongan pengantin tak sampai lagi masa tu.  Ada hikmah tersalah pilih lorong di highway yang akibatkan kami terpaksa buat u-turn di exit Kuala Kangsar.  Abang driver geram sebab kena pergi jauh nak u-turn. 


Welcome to the group Zai, bye-bye dan selamat tinggal hidup bujang.  Harap pendamping tu boleh berdampingan ke hulu ke hilir bersama-sama ukur jalan kita geng.


Cuaca panas lit-lit kat Ipoh hari tu, memang baguslah buat aktiviti kan.  Lepas makan dan jumpa pengantin kami bergerak balik sebab ward tadi call yang bapak mertua dah boleh keluar ward.


Perjalanan balik singgah melawat sedara chek di Bidor, tak pernah pergi walaupun orang nie dah menetap lebih 20 tahun kat Perak.  Rumah dekat saja dari pekan jadi senang nak cari. 


Yang bestnya kami dijamu dengan durian, raja buah ada musim pula?, rasa sekarang macam dah tiada musim kat PJ sebab pusat jualan durian SS2 dah takde stock.  Tapi di Kampung Petalin, Bidor baru musim.  Alhamdulillah rezeki, durian kampung sedap segoti.

Bergerak balik PK kami dibekalkan dengan durian dan buah-buahan dari Bidor.  Rezeki daripada menjalin ukwah.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment