Friday 5 January 2018

Lao Mandre: Gegey Restoran


Assalam...
Ada orang gege nak gi makan kat sini selepas dia tengok restoran ini masuk dalam satu rancangan tv.  Itu selepas dia tengok siaran tv tulah, tapi lepas tu lupa.  Suatu hari berjimba di Shah Alam, lepas program malam tu, ingat nak cari makan dulu sebelum balik rumah.  Kami ke syeksen 7, sebab memang sana jer tempat yang selalu pergi dan tahu beberapa resto.  Mula nak pergi resto yang kat corner tu, tapi en.Abe terperasan resto Gegey ini kat sebelah terus masuk sini.  Ramai juga lah pelanggan, sampai ada beberapa group yang terpaksa tunggu untuk dapatkan tempat duduk kosong.
 

Tengok pelanggan ramai budak-budak muda, menu hipster seperti ini memang mereka gemar lah, tak kurang  juga yang bawa family.  Ada beberapa group tu saya perasan balik lepas beberapa minit, mungkin tak biasa dengan konsep kat sini kot.  Kami pun sampai terus cari tempat duduk, pastu pelik nape takde seorang pun yang datang tanya.  Rupa-rupanya kena pergi sendiri kat kaunter, pilih menu, bayar baru tunggu diorang hantar makanan. 


Selection menu ada di bunting yang di letakkan dekat dengan kaunter cashier.  Jangan tunggu pelayan datang bawa menu, nan hado. Terus jer terjah cashier.


Bahagian dalam resto semua meja dah penuh, itu pun ada yang masih beratur menunggu yang kosong.  Kami duduk lah kat meja luar yang berpayung tu, kerusi meja yang basah pun lap sendiri, sedih uhuhuh...


5 Extreme drinks namanya, apa yang extreme tak tahulah.  Kalau yang extreme nie, kita pilih satu deko ikut 5 pilihan nama yang ada dan air tu pun boleh pilih nak air apa.   Saya pilih deko rainbow dan minta milk tea, extreme lah tu kan citarasa orang kampung pilih teh susu hahaha.  Atas sekali di letakkan satu slice kek rainbow.


Sebab dah lewat malam tu, menu yang berasaskan nasi semua dah habis, tinggal menu western saja ada.  Order yang ala carte, kalau datang group boleh try gegey plater.  Saya pilih chicken chop ini.


Lamb chop pilihan en.Abe.


Komen dari orang dapur, kalau nak makan menu western tapi serve sejuk memang hancus, kena on the sport grill and serve.  Sebab tu menu western tak boleh jual murah.  Jadi kalau pergi makan menu western yang claim murah-murah tu umpama pay peanut get monkey.   Aiyooo, tak berani nak komen.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment