Tuesday 5 January 2016

Serahkan Pada Yang Pakar

Assalam...
Semata-mata nak mencari tapak kasut membawa saya ke sini.  Tapak yang dibeli dua tahun lalu berserta kasut dah rosak, barai, hancur menurut pemakainya.  Yang rosak tapak saja bukan kasut, kasut masih elok.  Bertahan selama 2 tahun dengan penggunaan yang lasak pada persekiratan lembab, licin dan berminyak.  Jika dibanding dengan pengalaman memakai jenama safety boots yang lain dengan kasut-kasut sekali dah tak nampak rupa, jangka masa penggunaan pun hanya bertahan selama 6 ke 8 bulan.
 

Antara koleksi Birkenstock yang ada di kedai ini, pelbagai range yang sesuai untuk sebarang aktiviti dan peringkat umur.

Saya memang suka jika sesuatu benda disertakan dengan fakta kejuruteraannya.  Dihasilkan oleh mereka yang pakar, melabur lebih sikit takpe, lebih yakin  walaupun bukan saya yang menggunakannya.  Boleh guna hingga jemu dan yang best lepas ini memang aman dah tak dengar orang komplen kasut rosak, licin, koyak dan macam-macam lagi yang membingitkan.
 

Saya ini bukanlah penguna kasut yang terlalu perempuan, tetapi setakat ini tak berminat lagi nak dapatkan sepasang.   Walaupun orang dah offer banyak kali tapi kalau setakat beli tak guna kan membazir.  Biarlah saya pakai yang biasa-biasa saja, lagi pun bukan jenis yang suka mengumpul dan menyimpan koleksi kasut.  Beli sepasang, pakai sampai lunyai baru ganti dan begitulah seterusnya.
 

Best agaknya kalau dapat pakai yang merah merilip ini.

Tak apa kan melabur lebih sikit untuk dapatkan pulangan yang setimpal, maksud saya lebih kepada aspek kesihatan kaki dan keselesaan semasa bekerja dengan memakai kasut yang sesuai.    Membenarkan kata orang kesihatan tubuh kan bermula daripada kaki.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment