Sunday 11 October 2015

Terapi Wanita...

Assalam...
Sesekali mengikut mereka rewang geng sehati yang banyak jiwa di pasaraya mencari barang keperluan.  Mula-mula cari benda yang diperlukan, dah dapat kami lepak sambil minum petang di food court sementara menunggu satu group lagi sampai.
Ghairah shopping sentiasa ada, tapi sekarang jiwa lebih pada tengok dan lepas. Ambil lagi dan banding, lepas.  Ambil lagi pastu puji, cantiknya, kemudian tinggal, tak diperlukan pun.  Sudahnya aku penat dan lapar, jom pergi makan.  Order makan dan minuman.  Nikmati rezeki sambil bersantai tanpa rasa nak cepat, tak perlu lagi nak berebut-rebut, main tarrik-tarik dengan orang lain, apa yang ada dalam bakul promote.  Kami buat sessi pandang dari atas, pakukan punggung di kerusi.  Group yang satu lagi dah selamat ikut serta gerombolan manusia yang sedang berebut-rebut barang lelong.
Bagi mereka masa mencari yang dihajati, sementara kami teruskan menikmati rezeki di depan mata.  Pujian pada makanan petang itu, semua memenuhi citarasa, topik harga teh o tak lepas, harga sini lebih murah tapi mustahil lah boleh mengeteh di sini selalu.
Kalau nak kira beg plastik tu, tak banyak, sebab sessi terapi tu banyak kali terjadi dalam setahun dan di tempat lain juga.  Hari itu ada terdengar dalam radio, sekumpulan wanita seramai 4 orang dari luar daerah datang buat terapi, sehari mereka boleh habiskan dalam belasan ribu RM.  Apa-apa lah kan, poket masing-masing jangan terapi itu bertukar jadi sessi meratapi sudah.
Hasil dari sessi terapi hari itu, maka bertukarlah nasib selipar cap ayam hitam yang telah berhidmat lebih dari setahun menggalas beban yang makin hari makin berat.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment