Friday 10 July 2015

Ramadhan Kareem: Segala Yang berlaku KehendakNYA..

Assalam...
Mungkin sebagai ujian di bulan barakah ini,
segala sesuatu hanya dengan izinnya,
menguji ikut kemampuan umatNya,
Akur.  
Ikut mahu mereka,
Dengan izinMu.
Tapi hati tetap saja jadi resah,
Semoga aku tetap pada landasanMU.
Kenapa aku resah.
bukankah aku sebelum ini berseorang?
Segalanya aku bereskan sendiri,
kemudian diberi nikmat dengan bantuan,
sekarang akan ditarik kembali,
dan aku jadi resah.
Telah berulang kuseru namaMu
untuk menghilangkan resahKu
Namun resah tetap bersarang.
Dengan kelebihan dan kemulian
pada BulanMu ini
Aku pohon Ampuni aku,
Ampuni Aku,
Ampuni Aku,
Ampuni Aku,
Ampuni Aku,
Hanya pengampunanMu,
akan menjauhkan resahku.
Hanya itu,
Aku harapkan,
Ampuni Aku. 
Wassalam.

No comments:

Post a Comment