Thursday 28 August 2014

TTC Journey 07: Suntikan Pregnyl

Assalam...
Hari ini datang untuk scan kali kedua selepas tambahan 2 dos injection.  Hasil scan mendapati telur dah matang dan size sudah besar.  
Saya kepoh nak tengok skrin semasa doktor buat scan dan buat ukur lilit size telur dalam tiub, ada yang dah sampai 24, 22, 16....yang masih kecil pun banyak jgak size 10, 11, 12.  Lepas tu, doktor minta buat injection Pregnyl, nurse di LPPKN yang akan buat procedure tu, so tak perlu lah saya nak jadi doktor sendiri lagi.

Injection ini untuk pecahkan telur, biar boleh berenang-renang masuk ke tiub polofian.  Satu perasaan yang sangat mengujahkan bila dengar doktor cakap macam tu.  Sejuta harapan, semoga Allah memberkati dan memudahkan segalanya.   Suntikan dijalankan oleh nurse di klinik LKPPN.
Time frame amat penting saat ini, kat atas tu ada dicatatkan masa suntikan dilakukan adalah jam 10.30 pagi.  So hanya selepas 36 jam baru boleh bersama yang bermaksud 10.30 malam keesokan hari, sebelum itu tidak boleh...please set alarm takut lupa.  Hari teramat subur yang dijangkakan oleh doktor adalah 3 hari selepas tempoh 36 jam selepas suntikan.  Kos untuk satu sessi ini sebanyak RM75.90.
Selepas sessi, doktor dan nurse ucap good luck, semoga dipermudahkan rezeki untuk dapat baby.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment