Friday 20 October 2017

Lao Mandre: Big Spoon Steamboat & Grill


Assalam..
Saya suka makan steamboat, dia pula tak suka yang macam ini.  Tapi dia kena ikut juga sesekali kesukaan saya.  Kira fair lah kan, gi mamak tu kegemaran dia saya pula tak suka.  Tapi boleh je gi lepak mamak temankan dia makan.  Tak tau nak habaq dia punya suka bila jumpa kari, macam jumpa sri dewi atau mahima chaudhary kot.  


Pengusaha bumiputera yang mengusahakan kedai makan cara steamboat & grill ini memang banyak macam cendawan tumbuh lepas hujan.  Kali ini kami pergi di Big Spoon, selepas percubaan nak pergi kedai satu lagi tu gagal.  Bila call nak buat tempahan asyik penuh jer, yang ada kosong pun lepas jam 10 malam, erm kirim salam jelah time tu dah nak tidur.


Seleksi bebola makanan laut dan sosej yang disediakan di BigSpoon.


Ini pula bahan-bahan mentah daripda ayam, daging, kambing dan makanan laut segar.


Selain itu, makanan bermasak juga turut disediakan seperti nasi goreng, mee, spaghetti, bubur dan kentang goreng.  Ini kalau yang malas nak tunggu bahan-bahan steamboat dan grill kita masak, boleh makan yang ini terlebih dahulu.


Dah, dah cukup, matikan api grill, habiskan apa yang ada ini dulu.  Nasihat dari orang yang sentiasa pantau supaya tidak membazir.  Sokong sangat ada sesetengah tempat kenakan panalti untuk pelanggan yang didapati membazirkan makanan.  Makanan yang dibazirkan akan ditimbang dan pelanggan perlu membayar denda tersebut.


Pilihan sos yang disediakan.  Istimewanya sebab ada Sos BigSpoon tu, sedap kena dengan citarasa saya.


Semakin larut malam, semakin ramai pengunjung ke sini.  Semasa kami sampai ada lebih kurang 2 meja saja yang ada pelanggan.  Kami datang awal juga lah, selepas magrib je dah terpacak depan kedai.


Alhamdulillah, portion yang kami pilih dan ambil habis licin.  Membazir kawan syoitan kan, tak nak lah kawan dia. 


Sebab ini cerita lama, tapi baru di up kan, tiba-tiba je rasa nak gi makan steamboat & grill lagi, sebab dah lama tak makan.  Dietnya masa bila? esok jelah diet tu.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment