Saturday 1 April 2017

Lao Mandre: Rojak & Cendol Moden Shah Alam


Assalam...
Cendol dan durian, sapa suka jom kita pergi makan di Medan Selera Delima Seksyen 24 Shah Alam.   Tepatnya di gerai Rojak & Cendol Moden Shah Alam.  Asyik teringat-ingat gambar cendol durian yang kakak ipar hantar dulu, tapi tak pernah kesampaian ke sini.  Kebetulan ada penggemar durian yang asyik mencari bubur durian, jadi kita bawalah dia ke sini.  Order dikaunter, pilih nak cendol yang lagu mana, then settled bayaran dia akan bagi bil dan nombor macam di bawah tu.  Cendol siap mereka hantar kepada kita, cuma kena dengarlah nombor yang dipanggil tu.


Pilihan kami cendol dengan durian D24 dan durian kampung.  Harga mengikut jenis durian dan saiz mangkuk yang di pilih.  Tak pasti pula kalau harga tu boleh turun naik mengikut kebanjiran durian di pasaran.


Harga mangkuk kecil yang guna durian D24 RM18.00, yang durian kampung tu RM12.00.  Nak yang lagi mahal lagi pun ada sehingga RM50.00 semangkuk.  Rasa nak tambah eksessori ke dalam mangkuk Cendol tu pun boleh, nak tambah pulut (pulut warna pink) misalnya.


Kalau tak suka makan durian, jangan risau banyak gerai lain yang menjual makanan selain cendol dan durian.  Macam kami order tambah char koay teow (versi melayu) dari gerai lain.


Jika sampai ke sini lagi, boleh lah try makan rojak dan tahu bakar dia pula.  Buka setiap hari kecuali hari isnin dari jam 12.00 tengahari hingga 12.00 malam.  Hari itu ada baca review orang datang sini kena beratur atau menunggu hampir sejam baru dapat cendol pesanan mereka.  Alhamdulillah rezeki kami hari tu, semuanya lancar saja, tak perlu tunggu lama.  
Wassalam.

No comments:

Post a Comment