Monday 28 November 2016

Lao Mandre: Restoran Sri Marudu


Assalam...
Restoran ini memang agak femes di Kota Marudu,  lokasinya terletak di kawasan Simpang Tiga Kudat - Kota Marudu.  Kalau sebut nama restoran mesti orang tempatan tahu, sebut simpang tiga pun orang tahu lokasinya.  Saya rasa nama Simpang Tiga tu pun mendapat nama dari lokasi yang terletak di persimpangan T jalan antara Kota Marudu, Kudat dan Kota Belud.
 

Waktu kami sampai sedang elok belum ramai orang yang datang tetapi lauk pauk dah tersusun dengan banyaknya.  Suka lah saya sebab kebanyakkan menu adalah hasil laut terutama menu ikan.



Sebenarnya selain menu makan tengah hari begini, ada jua disediakan makanan panas seperti mee goreng, nasi goreng, sup dan sebagainya.  Gambar bawah tu hidangan pilihan kami pada tengahari itu, nampak macam lapar sangat kan, ambil lauk bukan main lagi.
 


Keluar dari restoran muka masing-masing mesti ceria sebab perut dah kenyang hati pun senang.


Sebenarnya ada jumpa artis kat sini (kumpulan zero), diorang ini siap ambil gambar tapi nak tepek kat sini tak jumpa cari dah gambar tu.  Budak pelayan tu macam tahu jer masa kami tengok-tengok ke arah satu meja tu, budak tu bagi tahu restoran ini kepunyaan keluarga diorang. Oooooh gitu.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment