Tuesday 25 October 2016

The Captain Steamboat & Grill



Assalam....
Alkisah suatu malam dalam perjalanan ke Kapar bertemu sepupu, disebabkan kami bergerak terus dari tempat kerja jadi memang perut tengah lapar.  So sebelum sampai tujuan kami singgah isi perut dulu di sini.  So malam itu jugak terpaksa lupakan makan burger sedap yang dijual di tepi jalan.


Seperkara lagi apabila melalui jalan utama antara Meru ke Kapar ini terdapat banyak sangat kedai makan di kiri kanan jalan.  Tinggal pilih saja nak makan menu apa western, steamboat, tomyam, masakan melayu semua ada.


Selain makanan segar untuk grill, turut disediakan makanan panas seperti nasi goreng, ayam goreng pelbagai jenis bubur dan nasi.


Pelbagai jenis mee turut disediakan.


Minuman jugak terdapat pelbagai pilihan minuman sejuk mahupun yang panas.


Pilihan seafood, frozen food dan sayur-sayuran untuk grill dan steamboat.


Sos pencicah yang pelbagai.


Paling suka kuah steamboat bekas rebusan segala jenis seafood, ayam dan daging digunakan mencelur sayur-sayuran.  Suka sangat rasa sayur yang dicelur dalam kuah tu.  Orang lain pergi steamboat pulun makan seafood saya pulun makan sayur.


Ice cream kelapa yang sangat sedap di tekak ku.



Yang ini saya tapau balik, tak curi tau saya minta izin pada owner resto tu untuk ambil 2 ice cream malaysia nak bagi kat seseorang.


Kalau sesiapa yang hendak makan steamboat tapi nak budget-budget atau tengah bulan lambat lagi hari nak gaji boleh try di The Captain ini, sebab harga seorang hanya RM21.90.  Lokasi tepi jalan utama dari Pekan Meru ke Pekan Kapar.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment