Tuesday 3 May 2016

Run With Us - Tung Shin Hospital


Assalam...
Dari sejak sekolah memang kaki bangku dan tak aktif sukan, tiba-tiba boleh ikut nak masuk lumba lari.  Apa sudah jadi?  saja-saja sebenarnya, bukan lari betul-betul pun, nama pun run for fun anjuran Tung Shin Hospital.  Kasih semangat pada mereka, sambil tu boleh keluar peluh sebab nak disiplinkan diri exercise sentiasa failed.  


Larian dibahagikan mengikut kategori umur peserta.  Pertandingan dimulakan dengan kategori junior, kemudian dewasa, keluarga, veteran dan kategori belia yang paling ramai peserta.



Semangat orang tua ini, beliau yang melepaskan perlumbaan bagi setiap kategori dan menyampaikan hadiah kepada pemenang.



Sebenarnya larian hanya diadakan diperkarangan hospital.  Walaupun dalam kawasan hospital tetaplah ada cabarannya demi melengkapkan pusingan yang telah ditetapkan.  Mana tak mencabar, nak pusing satu round kawasan parking tu pun dah mengah, dek kawasan parking yang bertingkek-tingkek.  


Lepas berlari mendaki tempat parkir, kena lari secara menurun bukit pula.  Orang macam saya kalau tak balance langkah kaki mau jatuh tergolek jugak. 


 Oleh kerana tempat perlumbaan itu di kawasan situ-situ juga, maka tempat permulaan dan penamat adalah pada tempat yang sama.


Junior tempat kedua dan ketiga oleh dua sepupu (sharul & aiman), anak kawan saya.


Juara dari kategori baya-baya umur kita orang, stamina kuat brother ini.  Saya baru half way dia dah sampai garisan penamat.


Niat nak ikut bukan nak menang pun, tahu sangat kemampuan diri, orang berlari saya jalan berlenggang.  Tapi semangat kena ada, dapat habiskan semua pusingan dan sampai garisan akhir, dah cukup baik dari yang muda sampai setengah jalan dah berhenti terus.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment