Sunday 5 July 2015

Ramadhan Kareem: Buffet Ramadhan @ PAUM, by Eden.

Assalam...
Cerita minggu lepas, dah seminggu terperap kalau kambing dah well marinated, hari cuti dan kita gantung periuk belanga sebab nak berbuka puasa di luar.  Kami pilih pergi ke buffet ramadhan yang terdapat di PAUM (Pusat Alumni Universiti Malaya) kerana harga yang murah dengan variety makanan yang banyak ditawarkan.    Ada beberapa rakan lain yang turut membawa ahli keluarga masing-masing datang ke sini jugak.
Semua dah standby di meja masing-masing menunggu untuk waktu berbuka puasa.
Sebenarnya lokasi Buffet Ramadhan Eden kali ini bertempat di lokasi yang baru setelah beberapa tahun di PICC dan Dewan Kristal Menara TM.  Bangunan baru dan semestinya selepas ini banyak program dan aktiviti yang boleh dibuat di sini.  Sesiapa yang nak anjurkan seminar, nak buat kenduri kawen atau makan-makan boleh datang ke bangunan kelab Persatuan Alumni Universiti Malaya di Jalan Susur Damansara.
Long Q di stall yang menempatkan kambing panggang .
 Chef yang bertugas hari itu.
Mari tengok apa yang kami pilih untuk berbuka petang tu.
 Semestinya dim sum..
 Seaofood Penang char koay teow & sate ayam.
Nasi dan lauk pilihan en.Abe, kami makan share, tapi last makan lauk jer bukan tak sedap tapi nanti tak dapat nak makan benda lain...itu tips tu, jangan makan nasi, sekadar rasa cukup.
 Kuih dan kek
Kerabu, sebelah tu ada cream pumpkin soup yang dimakan bersama soft bun.
Kambing panggang bersama mint sauce dan black pepper sauce.  Banyak lagi pilihan makanan, tapi kami tak ambil lagi pun dah kenyang.  Ambil sikit kemudian habiskan, lepas tu bila rasa nak lagi baru ambil yang lain pulak.  Seboleh mungkin elakkan ambil makanan dan timbun atas meja, nanti tak habis kan membazir namanya tu.
Ada pula booth yang ala-ala arabic, bolehlah nak ambil gambar untuk abadikan kenangan.  Kepada yang masih tercari-cari tempat untuk berbuka puasa, atau dah kurang rajin nak susun menu untuk dimasak bolehlah datang ke sini.  Sila dial nombor 603-7803 8204 untuk tempahan, Buffet Ramadhan @ PAUM by Eden ini ada sehingga 15hb Julai.  Selamat berbuka puasa.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment