Monday 2 February 2015

Cendol & Laksa Kedah, Persimpangan UIA

Assalam...
Perjalanan balik dari menghantar mertua hingga ke plaza tol Gombak, kami terjumpa gerai laksa ini.  Memang tengah lapar sangat masa tu, seharian sibuk teman mereka cari barang hingga tak sempat makan tengah hari.  Tak fikir panjang dah, selera membuak-buak bila ternampak banner laksa dan cendol, terus kami singgah sini.
Gerai ini terletak berdekatan dengan persimpangan traffic light yang berdepan dengan UIA, Gombak.  Sebelahnya ada satu lagi gerai yang menjual pisang goreng, tapi kami takdelah beli pun.
Order cendol 2, laksa 2 sebab bapak tak nak laksa dan cendol tu konon-konon nak share dengan en.Abe, alih-alih cendol tak cukup, tambah lagi satu mangkuk.  Dah lewat petang, pulut dan tapai dah habis yang tinggal cendol biasa saja.  Biasa pun biasalah, sedap jugak bila lapar.
Pokcik ini layan cendol jer, laksa dia tak pandai makan katanya.  Pelawa dia rasa, hujung-hujung sudu je, lepas itu dah tak nak.  Mentang-mentanglah dari satu-satunya negeri yang tidak mempunyai laksa di Malaysia.  Tapi nak wat macamana dah dia tak lalu nak makan.
Tu dia, licin mangkuk-mangkuk sampai jin pun tak dapek nak rasa.  Alhamdulillah, perut kenyang dan memang puas hati rasa laksa kedah kat sini, kena dengan selera kami.
Bila-bila lalu sini boleh singgah lagi, menurut adik yang jaga tu, gerai dibuka setiap hari kecuali  hari jumaat dari jam 11 pagi hingga 6.30 petang.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment