Tuesday 30 September 2014

25 Sen Bagai 25 Juta Oleh Nuffnang

Assalam....
Ini cerita saya mula-mula buat blog, tak reti sebenarnya nak mula dari mana, tapi nak juga ada blog tu yang cuba-cuba.  Tahun 2008 dah ada blog.  Adalah up empat lima entry, tapi lama tak buka jadi password pun lupa.
Dalam cuba, try test tu...belajar dari blogwalking memang banyak.  Setiap kali masuk blog orang lain suka tengok assesori kat blog depa macam muzik, bunga-bunga, banner, iklan, layout blog. termasukkah iklan NUFFNANG.  Dari situlah saya belajar macamana nak adakan semua-semua tu dalam blog.  Boleh kata semua nak letak sampailah ada yang komen, blog susah nak buka sebab berat kerana rambu ramba sangat.
Tang nuffnang tu lagi best.  Tak tau apa benda nuffnang tu.  Hampir semua blog ada iklan nuffnang ini, saya pun mulalah search daripada blog-blog yang buat cerita pasal nuffnang ini.  Oh boleh dapat duit rupanya bila letak iklan.  Mula-mula memang tak percaya langsung.  Tapi sebab exited nak mencuba, nak mencari kebenaran, try jugak letak ikon tu.  Lepas letak selalulah login nak cek ada masyukkk ker tak, hari pertama, minggu pertama memanglah takde.  So malaslah nak cek lagi, tipu ah.  

Sampai satu masa try login lagi.  Bling bling blinggg and berbintang-bintang mata saya sebab ada 25 sen dah credit dalam akaun.   Hahahaha 25 sen aje ponnn, tapi gembiranya hati mengalahkan orang menang lotery bernilai 25 juta.  Lepas tu baru percaya, then wondering berapalah agaknya blog otai-otai yang berjuta-juta pengunjung, pengikut dan entri meletop tu dapat dari nuffnang?  Mesti banyak gilerr kan. 
Wassalam.

No comments:

Post a Comment