Sunday 20 July 2014

Ebony & Ivory

Assalam...
Menu buka puasa beberapa hari lepas, hasil dari BW satu blog terpandang nama Ebony & Ivory ini terus terjatuh cinta nak cuba.  Memandangkan masih berbaki cincau dan sago dalam peti ais lepas buat Chilled Honeydew Sago dan Sago Gula Melaka hari sebelumnya.  .  Menu2 macam ini, saya seorang je yang layan.  en.Abe lebih suka berbuka dengan benda-benda bergoreng macam karipap.
Resepi Ebony & Ivory hasil skodeng saya dari Blog Roti & Rice, pemanis mulut yang sangat ringkas dan kebetulan pula ada stock sedia ada. Dalam resepi asal Puan Linda guna half & half, sebab tak dapat cari saya gantikan dengan susu cair dan hasilnya pun tak mengecewakan.  Padanan sirap maple dengan cincau memberi rasa dan aroma yang saya suka.

Ebony & Ivory
Sumber: Linda (Roti & Rice)

Bahan-bahan
540gm cincau
1 cawan sagu
240ml sirap maple
240ml half & half (saya gantikan dengan susu cair).
*  Letak sago dalm cawan kemudian cincau diikuti dengan cincau, tuangkan susu cair dan sirap maple.  Terpulanglah nak susun sagu dulu atau cincau dulu ikut kreativiti sendiri.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment