Wednesday 12 March 2014

Sedap Ker Coklat Pepero???.......

Assalam...
Bershopping chocolate sampai tak hengat, eh mana ada tak ingat, sebab ingatlah beli banyak2 tu.  Ingat nak bagi-bagi untuk orang2 kampung semua.  Yang tak ingatnye nak beli sambil berjimat-jimat, beli chocolate mengalahkan penggemar chocolate sejati. 
Melihat saya memborong coklat mesti mereka ingat saya ini penggemar coklat tegar kan? Penggemar coklat? Penggemar drama Korea atau segala-galanya berkenaan korea?.  Jawapan dua-dua tidak gemar.  Coklat gemar beli je untuk bagi kat orang, sebab ramai orang disekeliling saya penggemar coklat.  So bila dapat huluran coklat mesti mereka senyum dan gembira, so masih boleh menjana pahala melalui benda yang saya kurang gemar. 
Berkenaan Korea pulak? Kalau dapat berjalan sampai ke negara Korea dan dapat melihat tempat orang mestilah best.  Dulo2 masa mula-mula drama Korea ditayangkan di saluran tv kita, ada jugak yang saya ikuti.  Iyelah mana nak ketinggalan ambil part benda fenomena ini kan?.  Winter Sonata, Autum in My Heart, Full House tahulah cerita sikit2.  Full Stop sampai situ jer yang saya tengok. Pasal Gangnam PSY itu dengar-dengar cerita jer, dah tak minat nak tengok dan follow.  Kira dinamik jugaklah kegemaran i kan, takdelah suka sampai macam, KINI DULU SELAMANYA kan...hehehe 
Apa pula kena mengenanya coklat ini dengan Korea?  Entahlah saya sendiri pun tak tahu jawapan yang tepat.  So saya tembak-tembak ajelah, untung-untung mengena.  Kalau salah dan ada orang nak tunjukkan mana yang betul.  Bagus sangat dan amatlah dialu-alukan.  Saya perati, eh bukan perati tapi ternampak secara tak sengaja ramai orang post Pepero ini di wall mereka, nampak cam kotak coklat.  Betul lah kotak coklat tapi sebab x berapa gemar so tak ambil pusing nak amil tahu.
Bila dah sampai Langkawi baru-baru ini, ketika masuk mana-mana kedai yang menjual coklat, perkara atau coklat wajib ditonjolkan dalam kedai mereka adalah Pepero ini?  Barulah minat nak ambil tahu, tapi tak bertanya-tanya pun dengan penjual..hasilnya bersoal jawap dengan diri sendiri.  Fenomena baru pasal coklat kot.  Dulu zaman2 orang gila dangdut, bollywood coklat paling menonjol pun sekadar Fererro Rocher, Toblerone, Hersey Kisses, M&M, Kit-Kat, Nougot, Ritter Sport, Daim, Bounty dan beberapa brand lagi yang tak halal.  So zaman Korean melanda inilah ubat untuk mereka..PEPERO.
Sekarang fenomena PEPERO ini dah macam menenggelamkan coklat-coklat lain.  Ada 3 colour box ini untuk mewakili flavour yang berbeza, tapi sebab ada almond beli yang hijau inilah untuk testing. Satu kotak besar, ada 8 kotak kecik dalam tu,  dalam kotak kecik tu ada 9 stick macam dalam gambar.  Harga lebih kurang RM18.00 sekotak besar.
Pergi merapuh berjela-jelah tu nape? persoalan tak berjawap lagi....Sedap ke idak?....hehehe.  Lari dari topik betul lah.  Memang sedap sangat, sebab saya yang tak gemar coklat pun boleh terjatuh chenta dengan Pepero ini, tak cukup satu kotak.  Tunggu sapa2 nak gi Langkawi boleh kirim.  Nak beli kat sini pun ada jual tapi mahal.  Xpe boleh tahan lagi selera tu...hehehe sebab i kan suka yang murah tapi berkualiti..   
Wassalam.

No comments:

Post a Comment